HOMEOPATİ: BİLİMSEL Mİ..ŞARLATANLIK MI????

ABD DE HOMEOPATİ SONUN BAŞLANGICINDA. FDA’E GÖRE TÜM HOMEOPATİK ÜRÜNLER YASADIŞI

Son yıllarda, soğuk algınlığından kansere kadar çok çeşitli hastalıklar ve durumlar için pazarlanan homeopatik olarak etiketlenmiş ürünlerde büyük bir artış görülmekte. Birçok durumda, insanlar güvenlerini ve paralarını, ciddi hastalıklarla mücadelede hiç veya çok az fayda sağlayabilecek veya daha da kötüsü - ürünler kötü üretildiği veya hastalara yeterince test edilmemiş veya açıklanmayan aktif bileşenler içerebileceği için önemli ve hatta onarılamaz zararlara neden olabilecek tedavilere yönelebiliyorlar.

Yakın zamana kadar, homeopati özel ürünler için küçük bir pazardı. Son on yılda, homeopatik ilaç pazarı katlanarak büyüdü ve bu da daha fazla hastayı kanıtlanmamış, test edilmemiş ürünlerin ve kanıtlanmamış sağlık iddialarının çoğalmasıyla ilişkili potansiyel risklere maruz bırakan yaklaşık 3 milyar dolarlık bir endüstri ile sonuçlandı. Bu süre zarfında, FDA, homeopatik olarak etiketlenmiş ilaç ürünleriyle ilişkili ciddi advers olaylar da dahil olmak üzere güvenlik endişelerinde karşılık gelen bir artış görmüştür. Buna ek olarak, ajans ayrıca, ek riskler yaratabilecek potansiyel olarak tehlikeli miktarlarda aktif bileşen içeren artan sayıda kötü üretilmiş ürün bulmuştur.

6 Aralık 2022'de FDA, ajansın hastalar için en büyük riski oluşturan homeopatik ürünler için düzenleyici eylemlere öncelik verme yaklaşımını açıklayan Homeopatik İlaç Ürünleri adlı son bir kılavuz yayınladı. Şu anda homeopatik olarak etiketlenmiş FDA onaylı bir ürün yoktur ve ajans bu ilaçların güvenlik, etkinlik ve kalite standartlarını sağlayamaz. Daha önce, FDA halkı toksik bir madde içerenler ve kontaminasyon nedeniyle geri çağrılanlar da dahil olmak üzere homeopatik ürünler hakkında uyardı.

Homeopati nedir? Homeopati, 1700'lerin sonlarında geliştirilen alternatif bir tıbbi uygulamadır. Homeopati genellikle iki ana ilkeye dayanır: Sağlıklı bir insanda semptomlara neden olan bir maddenin, semptomları ve hastalıkları tedavi etmek için seyreltilmiş formda kullanılabileceğini, "benzer tedaviler benzeri" olarak bilinen bir ilke olduğunu; ve madde ne kadar seyreltilirse, o kadar güçlüdür ve "sonsuz küçükler yasası" olarak bilinir.

Bir madde belirli bir semptoma neden olursa, bu semptomu yaşayan bireyler, o maddeden yapılmış seyreltilmiş bir çözelti ile tedavi edilir.

Homeopatik ürünler nelerdir? Homeopatik olarak ruhsatlandırılmış FDA onaylı ürünler yoktur; Bu, homeopatik olarak etiketlenmiş herhangi bir ürünün, güvenlik veya etkinlik için FDA değerlendirmesi olmadan ABD'de pazarlandığı anlamına gelir. Bu ürünler genellikle onaylanmış reçeteli ve reçetesiz ürünlere doğal, güvenli ve etkili alternatifler olarak pazarlanmaktadır ve çevrimiçi olarak ve büyük perakende mağazalarında satılmaktadır. Homeopatik olarak etiketlenen ürünler, bitkilerden, sağlıklı veya hastalıklı hayvan veya insan kaynaklarından elde edilen bileşenler, mineraller ve kimyasallar dahil olmak üzere çok çeşitli maddeler içerebilir.

Hastalar homeopatik ürünler hakkında ne bilmeli? Homeopatik olarak etiketlenen ve şu anda ABD'de pazarlanan ürünler, FDA tarafından herhangi bir hastalığı veya durumu teşhis etmek, tedavi etmek, iyileştirmek, önlemek veya hafifletmek için güvenlik ve etkinlik açısından gözden geçirilmemiştir. FDA'nın kanıta dayalı ilaç incelemeleri, ilaçların kaliteli üretim süreçleriyle üretilmesini ve amaçlanan kullanımları için güvenli ve etkili olmasını sağlamada önemli bir rol oynamaktadır. Güvenlik ve etkinlik açısından değerlendirilmemiş ürünler, bu tür ürünlerle ciddi hastalıkları veya koşulları tedavi etmeyi seçen tüketicilere zarar verebilir ve tüketiciler, güvenli ve etkili olduğu bilimsel olarak kanıtlanmış bir tıbbi ürünle tedaviden vazgeçiyor olabilir.