BÜYÜK OLAY: ABD DE İLAÇ FİYATLARINDA % 30-70 İNDİRİM

Biden-Harris Yönetimi, Amerika'da milyonlarca insan için reçeteli ilaç fiyatlarının düşürülmesine yardımcı olacak tarihi bir anda, müzakereler için seçilen 10 ilacın tümü için yeni, daha düşük fiyatlar için anlaşmaya vardığını duyurdu. Bu müzakere edilen ilaçlar, Medicare programındaki en pahalı ve en sık dağıtılan ilaçlardan bazılarıdır ve kalp hastalığı, diyabet ve kanser gibi durumları tedavi etmek için kullanılır. Yeni fiyatlar, 1 Ocak 2026'dan itibaren Medicare Bölüm D reçeteli ilaç kapsamına sahip kişiler için yürürlüğe girecek.

Medicare yetkilileri bu sabah, endüstrinin yirmi yıllık, milyonlarca dolarlık lobi kampanyasına ve bunları durdurmak için açılan davalara rağmen, programın ilk 10 ilaç fiyatı müzakerelerinin sonuçlarını açıkladı.

Pazarlık edilen fiyatlar arasında Bristol Myers Squibb'in kan sulandırıcı ilacı Eliquis, Boehringer Ingelheim'ın diyabet ilacı Jardiance, Johnson & Johnson'ın kan inceltici ilacı Xarelto, Merck'in diyabet ilacı Januvia, AstraZeneca'nın diyabet ilacı Farxiga, Novartis'in kalp yetmezliği tedavisi Entresto, Amgen'in romatoid artrit ilacı Enbrel, J&J ve AbbVie'nin kan kanseri tedavisi Imbruvica, J&J'nin anti-inflamatuar ilacı Stelara ve Novo Nordisk gibi isimlerle anılan insülinleri yer alıyor.

Yeni fiyatlar, programın gelecekteki yinelemeleri için bir ölçüt sağlıyor, yeni ilaçların geliştirilmesini finanse etmek isteyen şirketler ve yatırımcılar için daha fazla bilgi sağlıyor ve Biden yönetiminin Beyaz Saray'ın Ocak ayında el değiştirmesinden önceki tek müzakere döngüsünü işaret ediyor.

Yeni fiyatlar geçen yıl yürürlükte olsaydı, Medicare seçilen 6 ilaçta tahmini 22 milyar dolar veya yaklaşık yüzde 10 tasarruf sağlayacaktı. Bu pazarlık fiyatları, liste fiyatlarından yüzde 38 ila 79 indirim arasında değişmektedir. Medicare'li yaklaşık dokuz milyon kişi, müzakere için seçilen 10 ilaçtan en az birini kullanıyor. Medicare reçeteli ilaç kapsamına sahip kişilerin, 2026 yılında kişisel cepten maliyetlerinde toplam tahmini 1,5 milyar dolar tasarruf görmeleri bekleniyor. Pazarlık fiyatları hakkında daha ayrıntılı bilgi için: https://www.cms.gov/files/document/fact-sheet-negotiated-prices-initial-price-applicability-year-2026.pdf. Bu konuda Beyaz Saraydan yapılan Başkan Biden’ın açıklaması: https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2024/08/15/statement-from-president-joe-biden-on-lower-prescription-drug-prices/

Beyaz saraydan yapılan açıklamada: ‘’Çok uzun zamandır, Amerikalılar reçeteli ilaçları için herhangi bir gelişmiş ülkeden daha fazla para ödediler. Bugün, Biden-Harris Yönetimi, yaşlılar için cepten ilaç maliyetlerini düşürme ve Amerikalılar için para biriktirme sözünü yerine getiriyor. Bunun nedeni, Medicare'in, Başkan Biden tarafından Başkan Yardımcısı Harris'in eşitliği bozan oyu kullanmasıyla yasalaşan Enflasyon Azaltma Yasası sayesinde tarihte ilk kez reçeteli ilaç fiyatlarını müzakere etme gücüne sahip olmasıdır. Medicare artık yaşlılar ve engelliler için daha düşük reçeteli ilaç fiyatları için pazarlık yapabildiğinden, Amerikan vergi mükelleflerinin reçeteli ilaç maliyetlerinde 6 milyar dolar tasarruf etmesi bekleniyor ve Medicare'e kayıtlı kişilerin yalnızca 2026'da cepten maliyetlerde 1,5 milyar dolar tasarruf etmesi bekleniyor. Başkan Biden ve Başkan Yardımcısı Harris, Big Pharma' devraldı ve kazandı ve şimdi milyonlarca yaşlı ve Medicare'deki diğer kişiler, kalp hastalığı, kanser, diyabet, kan pıhtıları ve daha fazlasını tedavi eden en yaygın ve pahalı reçeteli ilaçlardan bazılarında ilaç maliyetlerinin yakında düştüğünü görecek.’’